Skolan, bara ett dumt påhitt?

Sitter på lektion. Lärarens mun går i ett. Ser hur munnen rör på sig, hör ett monotont ljud strömma i mina trumhinnor.
Vill ha tystnad. Har tröttnat på naturkunskap. Läraren förstår inte att jag sitter uppkopplad, det är bra det.  Han förstår att han inte behöver hålla sträng koll på mig. Jag är en så kallad mönsterelev.

Jag har alltid haft lätt att lära mig saker. Men mina koncentrationsproblem får mig att ha svårt att fokusera mig på lektionstid.

Funderar på att gå ut ur klassrummet. Orkar inte se min lärares äckligt kaffemissfärgade tänder glänsa av salivet som fradgas när han talar. Orkar inte se hans vidriga mustasch inte heller hans äckliga fiskliknande ögon.

Hejdå. Nu går jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0