Jul, ett helvete?

Julafton.

Smaka på ordet. Julafton. Det låter så stelt. Känner varken värme, kärlek eller gemenskap när jag tuggar lite extra på denna fasansfulla fras. Det känns som om mitt smaksinne svikit mig.

Denna känsla kan bero på att min familj aldrig firat jul. Deras hopplösa försök till en lyckad jul, som alltid slutat i skrik, blod och tårar.

Vid närmare eftertanke så hatar jag julen. Jag hatar allt som har med julhelgen att göra. Jag försöker inte bara vara kontroversiell. Tro mig. Jag vill verkligen älska julen, men så är verkligen inte fallet.

Rent vansinne. Säger då det.

Nu ska jag ut och döda en en pepparkaksknaprande-rödkindad-glöggklunkande-tomtejävel.

Kommentarer
Postat av: Sophia

usch. jul. jag vill gå i ide och vakna på nyårsafton och sen gå i ide igen och vakna nån gång i vår/sommar när allt förhoppningsvis är bättre.

2007-12-16 @ 15:06:40
URL: http://alfonz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0